Будівництво Дніпровського метрополітену є одним з пріоритетних напрямків розвитку будівельної галузі Дніпропетровської області.
Будівництво першої черги метрополітену у м. Дніпро розпочате у 1981 році.
У 1995 році введено в дію першу пускову ділянку першої черги метрополітену від ст. “Комунарівська” до ст. “Вокзальна” загальною довжиною 7,82 кілометрів в складі шести станцій, електродепо та інженерного корпусу метрополітену.
Друга пускова ділянка від ст. “Вокзальна” до ст. “Жовтнева Площа” (Історичний музей) має довжину у двоколійному обчисленні – 4,017 км.
Загальна експлуатаційна довжину першої черги метрополітену у двоколійному обчисленні – 11,1 км.
У зв’язку з необхідністю продовження будівництва першої черги метрополітену в м. Дніпро за проектом “Завершення будівництва метрополітену в м. Дніпро” між Україною та Європейським банком реконструкції та розвитку було укладено Кредитну угоду на суму 152,0 млн євро та Фінансову угоду з Європейським інвестиційним банком на суму 152,0 млн євро.
За цим проектом відповідальним виконавцем визначено Дніпровську міську раду, а виконавцем – КП “Дніпровський метрополітен”.
За правилами ЄБРР проведені міжнародні тендерні процедури, за результатами яких визначено:
- генерального підрядника та проектувальника – турецька фірма “LIMAK”;
- польську компанію «ILF», яка здійснює нагляд за будівництвом.
Замовником КП «Дніпровський метрополітен» отримано відповідні дозволи на виконання будівельних робіт.
Генеральному підряднику передані будівельні майданчики для подальшого будівництва.
За умовами підписаного Контракту термін будівництва – 5 років.