Дані на 23.07.2021 (Фото, відео). Огляд всіх об’єктів

Ви могли помітити, що у стандартному щотижневому релізі зазвичай описуються лише ті об’єкти, де на конкретний момент часу ведуться реальні роботи. Цей реліз буде більш розширеним – зі свіжими фотографіями та відео, також будуть згадані всі інші об’єкти, де повністю або тимчасово не ведуться роботи – сподіваюсь відповісти на найчастіші актуальні питання.

Нагадаю, вздовж траси метрополітену, що будується, є декілька майданчиків, а саме: стволи №11, 1, 12 13, 14, 15, 15-біс, 16, 16-біс, вестибюлі станцій Театральна, Центральна, Музейна.

На даний момент активні роботи ведуться на стволах №1 (підземна частина ст. Театральна), 13, 15-біс, 16-біс, а також на вестибюлі станції Музейна. На інших об’єктах роботи або тимчасово призупинені, або вони зовсім не задіяні у новому проекті.

Для зручності я виділю кольором об’єкт з відповідним статусом.

Шахтний ствол 11

Ствол старого проекту наразі не задіяний у будівництві. Після закінчення будівництва метрополітену, ствол буде задіяний як вентиляційна шахта – на місці будмайданчика буде встановлений вентиляційний кіоск

Схема виробок ділянки 11-го стволу
Майданчик ствола №11

Відеоогляд виробок 11-го стволу:

Майданчик знаходиться у дворі будинку № 109 по пр. Яворницького.

Шахтний ствол 1, ст. Театральна

Через цей ствол планувалося будувати перегін Вокзальна-Театральна, центральний зал та похилий ескалаторний хід станції Театральна, а також частково перегін Театральна-Центральна. Наразі побудовано 99% перегону Вокзальна-Театральна, будується центральний зал і ескалаторний хід станції Театральна.

Триває перший етап будівництва центрального залу – розробка випереджальної штольні. Одночасно вже розпочався другий етап – розробка лівої калоти. У розрізі ці частини станції виглядають так:

На фото нижче відображено початок розробки лівої калоти у тілі випереджувальної штольні:

Початок розробки лівої калоти ст. Театральна

За останній тиждень буропідривним методом у випереджувальній штольні і лівій калоті було вийнято 346 куб. м. породи. Стадія будівництва станції – 16%

Розробка ескалаторного ходу станції тимчасово призупинена – техніку перерозподілили на інші забоі – у випереджувальну штольню і забій правого тунелю у бік Вокзальної

Щоб було зрозуміло що таке “калотна частина” ескалаторного ходу (яка зараз будується), нижче його схема у розрізі де підсвічено саме калотну (верхню) частину:

Розріз тунелю ескалаторного ходу ст. Театральна та калотна частина тунелю

На даний момент пройдено 31 метр калотної частини ескалаторного ходу:

Щодо забою правого тунелю у бік Вокзальної, де залишилося 15 метрів до з’єднання з тунелями 11-го стволу. Зараз тунелі мають такий вигляд (підсвічено місце майбутньої збійки):

Тут натрапили на дуже водонасичену ділянку. Наразі отримують дані проби породи, уточнюються технічні деталі та розробляється проект проходки проблемної ділянки. Щоб подолати цю небезпечну ділянку планується робити хімічні ін’єкції для додаткового укріплення породи, встановлювати додаткові конструкції та посилювати гідроізоляцію. Роботи вже почалися – бурильна машина вже бурить додаткові шпури для ін’єкцій:

Незабаром дивіться детальний відеоогляд цих об’єктів на каналі Артема Костюка

Вестибюль ст. Театральна

Котлован розроблений на 34%, роботи тимчасово призупинені. Очікується поставка роспорок для укріплення стінок котловану. Також поновлення робіт залежить від прогресу розробки похилого ескалаторного ходу

Шахтний ствол 12

Будувався у складі першого проекту у 90-х роках. Не задіяний у будівництві, надалі буде задіяний як вентиляційна шахта

Ствол 12 у складі старого проекту
Виробки 12-го стволу

Відеоогляд об’єкта, 2017 рік:

Шахтний ствол 13

Ведеться проходка буропідривним методом. Через близькість до щільної історичної забудови були встановлені суворі ліміти на допустимі вібрації від вибухів. Щоб не перевищити ліміт, будівельники вимушені використовувати мінімальну кількість вибухівки, більш того – закладають її приблизно на третину/половину радіусу стволу. Складності додає дуже твердий граніт, який навіть не завжди піддається такому слабкому вибуху. У таких умовах, щоб пройти один метр вертикальної шахти, потрібно провести мінімум чотири вибухи.

На даний момент ствол пройдений на 40% – 21 з 53 метрів:

Нагадаю, через ствол 13 будуть будуватися перегінні тунелі між станціями Театральна та Центральна, а також центральний зал станції Центральна з ескалаторним ходом.

Незабаром дивіться детальний відеоогляд стволу № 13 на каналі Артема Костюка.

Вестибюль ст. Центральна

Роботи призупинені. Поновлення залежить від прогресу будівництва центрального залу станції Центральна, яка в свою чергу залежить від прогресу будівництва стволу 13. Враховуючи це, наразі поки недоцільно продовжувати роботи по розробці вестибюлю.

На даний момент вестибюль розроблений на 30%:

Шахтний ствол 14

Ствол старого проекту, де був найбільший прогрес ще до приходу нового Генпідрядника. Не задіяний у будівництві. Надалі всі виробки (майже 600 метрів) будуть адаптовані під новий проект – з частковим демонтажем тюбингів і зміною їх на монолітне бетонне кріплення за “Новоавстрійським методом”. Сам ствол буде використовуватись як вентиляційна шахта

Схема виробок стволу 14

Шахтний ствол 15

Ствол старого проекту, не задіяний. Знаходиться за ТОЦ “Босфор”. Пройдений на 30 метрів вниз, наразі затоплений. У майбутньому буде забутований і демонтований

Шахтний ствол 15-біс

Найглибший ствол на будівництві – 76 метрів. Пройдений у 2021 році, зараз тут ведуться активні роботи (прогрес досягає 40 метрів виробок на тиждень) по розробці перегінних тунелів. За останній тиждень тут відбулися наступні зміни:

  • 1-й тунель (правий) у бік ст. Музейна: +5 метрів (43 від вісі ствола); у бік ст. Центральна: +7 метрів (73 від вісі ствола);
  • 2-й тунель (лівий) у бік ст. Центральна: +6 метрів (72 від вісі ствола)
  • Вентиляційна камера: +6 метрів (загалом 45 метрів виробок):

Динаміка прогресу на стволі 15-біс:

Вид на міжтунельну збійку вентиляційної камери

Незабаром дивіться детальний відеоогляд цього об’єкту на каналі Артема Костюка.

Вестибюль станції Музейна

Тут майже повністю, вже на 87%, розроблений котлован станції. За останній тиждень з котловану було вийнято 1500 куб. м. грунту, у деяких місцях дна котловану вже досягнуто проектну відмітку:

Шахтний ствол 16-біс

Розроблений у 2020 році. До травня 2021 року тут тимчасово не велись роботи через відсутність дозволів на вибухові роботи. Тунелі тоді були пройдені лише на 5 метрів від вісі стволу. За два місяці після поновлення робіт тут було пройдено більше 200 метрів виробок. Щотижня тут стабільний прогрес:

  • 1-й тунель (правий): +9 метрів у бік станції Музейна (106 м. від вісі ствола)
  • 2-й тунель (лівий): +10 метри у бік станції Музейна (99 м. від вісі стовола)

Динаміка прогресу:

Відеоогляд стволу 16-біс (22.07.2021):

Шахтний ствол 16

Ствол старого проекту, не задіяний у будівництві. Пройдений вниз на 73 метри, також пройдена підхідна штольня на 63 метри. У майбутньому ствол буде забутовано, будмайданчик демонтують

Загальний вигляд ділянки станом на 23 липня 2021 року:

Анімаційна схема прогресу всієї ділянки:

8 Replies to “Дані на 23.07.2021 (Фото, відео). Огляд всіх об’єктів”

  1. Пришло на ум совершенно удивительное сравнение.
    Днепр и Нью-Йорк!
    Можно сравнить?
    Оказывается можно. И в пользу Днепра!
    В богатейшем Нью-Йорке 11-ти вагонные поезда метро проносятся над улицами по эстакадам мимо окон жилых домов с интервалом в 2мин.
    А у нас в беднейшем захолустье мира, 3-х вагонные поезда метро едут ПОД ЗЕМЛЁЙ, ПОД ПРОМЗОНАМИ и ЛИНИЕЙ ОТЧУЖДЕНИЯ Ж.Д. с интервалом в 15 мин.
    Но, и это ещё не всё!
    Из нищего бюджета забираются деньги на проектирование продолжения линии на Южный, совершенно пустующий вокзал, с 2-мя пригородными поездами в сутки!
    Вопрос есть, почему мы так живём…

    1. Отставание на 100 лет не означает что не нужно стремится к лучшему.
      ————————————————–
      Метрополитен Нью-Йорка

      В 1904 году открыта первая линия Нью-Йоркского метрополитена. 15-километровая линия проходила от остановки Сити-холл до остановки 145-я улица. До 1940 года, когда город выкупил систему метрополитена, она принадлежала трём компаниям — Interborough Rapid Transit Company (IRT), Brooklyn Rapid Transit Company (BRT, позже Brooklyn-Manhattan Transit Corporation, BMT) и Independent Subway System (IND). До сих пор метро разделено на два сектора (дивизиона) — A (раньше принадлежавшие IRT) и B (раньше принадлежавшие BMT и IND). Постепенно удалось их связать.
      https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82_%D0%B2_%D0%9D%D1%8C%D1%8E-%D0%99%D0%BE%D1%80%D0%BA%D0%B5

  2. Здравствуйте, подскажите когда будет обновление информации по будущим станциям. Прошёл месяц, как-то тихо. Интересно строительные работы идут? Или как?

    1. Строительные работы идут. Данные вскоре будут публиковаться. Пока смотрите видео

  3. трохи нелогічною виглядає історія зі стволом 16. пройдений на всю глибину, підгінний тунель близько 70 м – чи не краще вже зробити на базі додатковий вентвузол, або приміщення цивільного захисту?..

    1. Так там запроектована венткамера. Така ж як і на 15біс

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *