У технічній школі метрополітену розпочалися навчання за професією “Машиніст електропоїзду метрополітену”

У 2025 році в технічній школі метрополітену продовжується навчання на курсах за професією «машиніст електропоїзда (метрополітену)

Наразі майбутні машиністи закінчили теоретичне навчання з загальних предметів та продовжують навчання в електродепо.

Провідний інженер технічної школи Тетяна Одуд пояснює:

— Навчання в нашій технічній школі складається з кількох етапів. Спочатку учні вивчають загальні предмети: правила технічної експлуатації метрополітену, охорону праці, пожежну безпеку. Це базові знання, які необхідні для подальшого оволодіння професією.

Начальник електродепо Петрашак Олег Миколайович додає:

— На етапі виробничого навчання майбутні машиністи детально вивчають будову поїзда, електросхеми, принцип роботи всіх систем. Вони повинні розуміти, як працює кожен механізм, адже у майбутньому їм доведеться самостійно оцінювати стан рухомого складу та приймати рішення в нестандартних ситуаціях.

Далі їх чекає здача іспитів з теоретичної частини. Після цього слухачі проходять практичні заняття на лінії метрополітену, де під керівництвом машиніста-наставника та машиніста-інструктора зможуть застосувати набуті знання в реальних умовах.

Після завершення всіх етапів навчання майбутніх машиністів чекає найвідповідальніший момент – складання екзамену на право керування поїздом. Спочатку вони отримують допуск до роботи в складі бригади з двох осіб. Згодом, після певного періоду роботи та додаткового тестування, машиніст отримує право керувати поїздом самостійно. Це фінальний етап довгого і складного навчального шляху, який відкриває двері до повноцінної професійної діяльності.

Машиніст Ілля Ніколєнко ділиться своїми враженнями:

— Я з дитинства мріяв керувати поїздом метро, і тепер ця мрія стає реальністю. Навчання непросте, але надзвичайно цікаве – щодня я дізнаюся щось нове. Найбільше подобається розбиратися в будові поїзда та розуміти, як усе працює. З нетерпінням чекаю моменту, коли зможу самостійно вести поїзд і відчути всю відповідальність цієї професії.

Машиніст Максим Федоров також розповідає про свій шлях у професії:

— Наразі проходжу курси на машиніста електропоїзда. Раніше мав досвід роботи на залізниці, а потім через знайомого потрапив у метро. Спочатку був черговим по електродепо, потім водієм дрезини. І як тільки відкрили набір на навчання машиністів, одразу подався – це була моя мета. Мені завжди подобалась ця робота, тому коли з’явилася можливість пройти навчання, я навіть не вагався.